Na konkursu Filsmkog centra Srbije podržan je scenario za kratki film Crna kutija. Uza ovog projekta stoje dvojica reditelja/scenarista, Branko Sujić i Miloš Milošević, koji su bili ljubazni da nam otriju detalje u vezi sa ovim intrigantnim projektom u nastajanju. Za početak, da upoznamo glavne odgovorne. Branko Sujić je završio Višu školu likovnih umetnosti i Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu – odsek kamera, i student je završne godine Doktorskih umetničkih studija na FDU. Autor više filmova i izložbi. Radi kao docent za umetničku oblast kamera na FDU. Miloš Milošević je diplomirani psiholog i student doktorskih studija teorije dramskih umetnosti kulture i medija na FDU u Beogradu. Autor je više igranih i dokumentarnih filmova. Radi kao školski psiholog u XV beogradskoj gimnaziji.
Sujić i Milošević su otpočeli saradnju na filmu Ozone, da bi kasnije snimili filmove Vreme bliskosti i Poslednji odlazak od kuće gospodina P.Ć.
Njihov novi zajednički projekat, Crna kutija, prati živote junaka kroz duži vremenski period, u rasponu od čak trideset i tri godine. Branko Suić otkriva detalje o radnji filma: „Film će govoriti o sudbini duševnog bolesnika i uticaju koji bolest ima na njegovu bližu okolinu, pre svega na njegovu ćerku. Duševna bolest je ovde poslužila kao amplifikator uobičajenih osećaja i stanja i time pomogla da ogoli patologiju odnosa roditelj-dete u svakodnevnom životu. Pored porodičnih odnosa, bol i patnja kao sastavni deo života predstavljaju glavni predmet istraživanja filma. Priča se sastoji iz fantazija nastalih kao vid sublimacije negativnih osećanja vezanih za nastupajuće roditeljstvo. Nadograđena je ličnim i porodičnim iskustvima kao i ranijim interesovanjima vezanim za teoriju filma i psihopatologiju.“
Što se autorske ekipa tiče, situcija je sledeća. Za scenario i režiju su zaduženi Miloš Milošević i Branko Sujić. Sujić je takođe i direktor fotografije, dok Milošević potpisuje i montažu. Na specijalnim i vizuelnim efektima je radio Mirko Milošević koji je i autor kolaža/mudbordova koji služe kao ilustracija ovog teksta – oni predstavljaju jedan od koraka u pripremi filma, odnosno pokušaj pronalaženja vizuelnog identiteta filma na osnovu scenarija i ideja autorske ekipe. Producent je Goran Filipaš. Zvuk će raditi Vladimir Kerkez, a muziku Ognjan Milošević. Scenografija osmišljavaju Jovana Grahovac i Marija Jocić. Snežana Filipaš je kostimograf, dok je Višnji Karaulić pripao departman maske i šminke.
Rediteljska eksplikacija otriva i sledeće… Kroz rad sa rediteljima, glumcima će biti ponuđena velika sloboda improvizacije unutar datih uslova, ali će isto tako i kamera ravnopravno učestvovati u potpunoj slobodi kretanja. Takav fluidan pokret, u kojem će kamera često menjati poziciju gledaočeve vizure iz subjektivnog kadra u božiju perspektivu i obrnuto, doprineće da se eksperimentalnom strukturom preplete junakova unutrašnja vizura sa, tako reći, objektivnom vizurom. Plutajući između konkretnih aspekata scenarija, glumačke improvizacije i elemenata prikazanog, težnja je da se stvori jedna eksperimentalna poetična atmosfera kao nadgradnja na scenario. Intertekstualnost filma bi se gradila kroz citate i aluzije na francuski poetski realizam, posebno na filmove Obala u magli i Dan se rađa Marsela Karnea, kako u scenariu tako i u tretmanu scenografije, kostima, maske i muzike, sa ciljem da se stvori nostalgična i gorka atmosfera, kao i osećaj bezizlaznosti.
Miloš Milošević nam otkriva planove za snimanje: „Film je trenutno u fazi predprodukcije i finalnog odabira ekipe. Zbog velikog protoka vremena u scenariju i naše želje da u filmu imamo smenu sva četiri godišnja doba, snimanje će verovatno biti realizovano u tri faze: novembar-mart, a završetak postprodukcije planiran je za jun 2017. godine. Planirano je da spska premijera filma bude na Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkometražnog filma.“
Đorđe Bajić