U Beogradu je juče, u 79. godini, preminuo fotograf i filmski stvaralac Ljubomir Šimunić.

Rođen 1942. u Beogradu, Šimunić je upisao Fakultet dramskih umetnosti 1971. godine, kada je kupio i prvu filmsku kameru i započeo rad na eksperimentalnom filmu. Šimunić je počeo da se bavi fotografijom sredinom 1970-ih, paraleno sa filmom, radeći foto-aparatom Polaroid SX-70 koji je prvi koristio u Beogradu. Polaroidi, uglavnom erotskog karaktera, bili su smešteni u crne svilene albume, a taj prvi opus nosio je naziv Svilena vremena. Krajem 70-ih započeo je rad u oblasti crno-bele fotografije koji rezultira erotskim ciklusima Tajni život beogradske periferije, Beograd danju i noću, Foto-priče i Prljavi snovi. Fotografije iz tih ciklusa takođe su bile smeštene u svilene albume u čijim su džepovima bili pohranjeni komadi donjeg veša (vlasništvo modela), bočice sa mirisom i kasete sa odgovarajućom muzikom. Ti albumi nisu nikada bili javno izloženi, već su bili dostupni samo uskom broju prijatelja.

Rad na velikom ciklusu fotografija Family Album započeo je 1980. godine. Taj serijal nije nikada u celosti izložen, a jedan njegov deo, rađen soft-filterom u duhu piktorijalizma, posvećen je Alfredu Štiglicu. Poslednji ciklus fotografija na negativ kolor-filmu nosi naziv U potrazi za izgubljenim slikama detinjstva i rađen je za vreme bombardovanja 1999. godine. Rad sa digitalnom tehnologijom promenio je karakter Šimunićevih fotografija i u tom periodu, počev od 2000. godine, nastaju ciklusi Potraga za nogama frizerke Nade, Vue de la fenetre (posvećen Anriju Matisu) i Psychodelict Stairway (posvećen Alfredu Hičkoku), kao i serijal The Night, The Adventure i The Eclipse, posvećen istoimenim filmovima Mikelanđela Antonionija.

Šimunić je na Festivalu mladog filma u francuskom gradu Ijersu 1979. dobio Gran pri kritike za trilogiju filmova PressionGerdy zločesta vještica i Šta Slavicu očekuje u životu. Njegovim filmovima je 2009. godine bio posvećen program Eksperimentalni forum Filmskog festivala u Solunu.

Izlagao je na brojnim samostalnim i kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu i dobitnik je više pohvala i nagrada, među kojima je i Zlatna medalja FIAP-a za 1996. godinu. Bio je saradnik kultnog beogradskog časopisa Izgled.

A evo šta je u Omiljenom domaćem, kutku našeg portala, o filmu Pression Ljubomira Šimunića izjavio i istakao srpski sineasta i njegov poštovatelj Saša Radojevićhttp://www.fcs.rs/sasa-radojevic/

U pročelju ovog teksta. prizor iz filma Pression