Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije donelo je rešenje o dodeli sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji za 2022. godinu u kategoriji Sufinansiranje razvoja projekata domaćeg dugometražnog animiranog filma.
Konkurs za Sufinansiranje razvoja projekata domaćeg dugometražnog animiranog filma raspisao je Filmski centar Srbije, a komisija FCS-a odlučivala je u sastavu: Mileta Poštić (predsednik), Predrag Joldić, Ivan Privićević, Miloš Tomić i Nikola Purić, članovi. Na konkurs je prijavljeno ukupno četiri projekta, a podržana su tri, i to:
KADA SE VOLGA ULIVALA U SAVU
reditelj: Nebojša Miljković
Producentska kuća: TALAS FILM
Iz obrazloženja komisije: Životna priča našeg najznačajnijeg strip umetnika Đorđa Lobačeva, po motivima njegovog autobiografskog romana „Кad se Volga ulivala u Savu“. Po motivima istoimene autobiografije u kojoj sam autor priča svoju životnu priču, kao neku vrstu ispovesti kroz formu poslednjeg intervjua koji daje na RTS-u neposredno pred smrt. Priča o istrajnosti, ljubavi i požrtvovanosti, priča o razbijenim idealima, o večnim maštaocima, o superherojima, baš kao što su bili i mnogi likovi iz njegovih stipova. 2D animirani film, stilski veran tradicionalnoj ručnoj animaciji.
BRANIN ČUDESNI FORUM
Autor: Vera Vlajić
Producentska kuća: MOVIE DRUM
Iz obrazloženja komisije: Predložak za film “Branin Čudesni Orfeum” donosi nam priču o skoro pa zaboravljenom pesniku, Branislavu Brani Cvetkoviću, koji napisao skoro dve hiljade pesama za decu… Autorka filma je već uveliko afirmisana umetnica i ne postoji nikakva sumnja da će umeti da se izbori sa tematikom filma i donese pred gledaoce jedno zabavno delo. Jer ovaj film mora da bude zavan i duhovit. Težak je zadatak uvatiti atmosferu, živahnost i razigranost duhovitih pesama i priča u stihu Brane Cvetkovića, ali komisija ima puno poverenje u autorku.
КĆI ŽENE PUNOG MESECA
Autor: Sanja Savić Milosavljević
Producent: PRABABA
Iz obrazloženja komisije: Projekat “Кći žene punog meseca” obećava ličniji i eksperimentalniji pristup ovoj formi (celovečernji animirani film) i uz puno “ručne” animacije može delovati osvežavajuće. Čak i nesavršenost u svim segmentima animacije (teško je precizno kontrolisati i animirati ljude u kadru) može imati svoj šarm. Izabrani koncept dramaturgije, načina na koji likovi komuniciraju takođe mogu doprineti jasnoći stila i filma kao celine. To su bili glavni razlozi zbog kojih je komisija odlučila da podrži ovaj projekat.
Kompletan tekst rešenja pročitajte ovde.
Đ. B.