Nagradu za najbolji snimateljski rad dobio je Dušan Joksimović za film Dnevnik mašinovođe. U obrazloženju žirija piše: „Dušan Joksimović je u filmu Dnevnik mašinovođe napravio delo sa izuzetnim vizuelnim postavkama. To delo donosi autentičnu likovnost i prefinjenu stilizaciju, koju je ostvario u saradnji sa bliskim autorima scenografije i kostima.  Precizno postavljen i vešto realizovan koncept doprineo je da igra glumaca unutar filmske priče dobije apsolutni sinhronitet u svakom smislu, vizuelnom i narativnom. Naglašena piktorijalnost doprinela je da se lako vežemo za sva dešavanja koja direktno utiču na naše emocije.“

Petar Korać u filmu Dnevnik mašinovođe.
Petar Korać u filmu Dnevnik mašinovođe.

Nagrada za inovativnost u vizuelnom pristupu filmskoj fotografiji pripala je Ivani Rajić za film Otvorena. Obrazloženje: Struktura kinematografske slike, u filmu Otvorena, sadrži dosledno postavljene vizuelne elemente koji svojom kompozicijom ostvaruju savršenu podršku filmskoj priči. Snimateljka Ivana Rajić hrabro koristi vizuelna sredstva, i sa minimalističkim potezima gradi sliku koja snažno utiče na naša čula i stvara jedinstven doživljaj. Njen istraživački duh, i dobro razumevanje slike upravo su donele nešto inovativno u vizuelnom pristupu filmskoj fotografiji.“ Intervju sa Ivanom Rajiić možete pročitati na našem portalu.

otvorena
Nagrada za inovaciju u vizuelnom pristupu – Otvorena.

U žiriju festivala su bili istaknuti snimatelji iz Evrope regiona i iz naše zemlje: Timo Hajnanen (Finska), Goran Mećava (Hrvatska) i Miodrag Glušica (Srbija), a u selekciji se nalazilo osam srpskih filmskih ostvarenja.

Iz filma Kako su me ukrali Nemci.
Iz filma Kako su me ukrali Nemci.

Srpska asocijacija snimatelja i festival Slika u pokretu dodelili su Radoslavu Vladiću Nagradu za ukupan umetnički doprinos filmskoj estetici. Radić je tokom svoje bogate karijere bio direktor fotografije na preko pedeset dugometražnih igranih filmova, među kojima se izdvajaju: Variola veraLepota poroka, Na putu za Katangu, Čavka, Vreme čuda, Tito i ja, Nebeska udica, Buđenje iz mrtvih, Odbačen, Hitna pomoć, Turneja, Kako su me ukrali Nemci… Trenutno radi na dva nova filmska projekta, filmu Vrijeme između nas u režiji Andra Martinovića i filmu Prokleti pas u režiji Dragana Pešikana.

 Đorđe Bajić