Postoji neka vrsta «crne rupe» u biografiji slavnog Holivudskog reditelja Nikolasa Reja u periodu između 1963. i 1967. godine. Nakon dva neuspela projekta iznenada je, usled poziva Ratka Draževića, direktora Avala filma iz Beograda, napustio svoju mladu suprugu i ćerku i došao u Jugoslaviju. Pored toga što je bio talentovan i genijalan reditelj, Rej je bio i komunista i zavisnik od droga. U to vreme je radio na projektu «Dr & His Devils» (Doktor i njegovi djavoli) zasnovanom na romanu kultnog autora Dilana Tomasa.
Dok su u Sjedinjenim državama njegova porodica, producent Semjuel Bronston i glumac Čarlton Heston, jedna od najvećih glumačkih zvezda tog vremena, organizovali potragu za njim i za tu potrebu su čak unajmili privatnog detektiva, u Srbiji je Rej bio hvaljen i zaštićen, pod nedvosmislenim blagoslovom predsednika Tita.
Ali i u «Raju» su problemi počinjali da se pojavljuju. Rej je želeo da snim autorski film dok su Dražević i drugovi imali drugačaije ideje. Oni su želeli kostimirani spektakl koji bi promovisao Avala film kao Holivud na Balkanu i SFRJ kao zemlju sloboda, negde između Zapada i Gvozdene zavese.