Nešto kasnije danas biće obelodanjen i predstavljen i kompletan program ovogodišnjeg, 27. po redu Festivala autorskog filma u Beogradu, a mi vam već sada ukazujemo da će popularni i dugovečni FAF počev od ove godine imati još jedan programski segment, naslovljen „Sirovo. Žanrovski autorski film“.
U toj programskoij celini publika će moći da, između ostalog, pogleda i novi film Pola Ferhovena, Benedata, kao i sledeća ostvarenja: After Blue (Nečisti raj), Jagnje, Ludi Bog, Osveta je moja, svi ostali plaćaju kešom, Sveti duh.
Detaljnjije o filmovima iz ovog segmenta ovde: https://faf.rs/filmski-program-2021/sirovo/, a mi vam ovim povodom prenosimo i uvodni tekst Stefana Ivančića na temu selekcije u ovom odeljku FAF-a:
„U želji da uspostavimo komunikaciju sa širokim spektrom raznovrsne publike, ove godine osnivamo novi program pod nazivom Sirovo. Žanrovski autorski film, koji će predstavljati subverzivne, hrabre, sulude, neuravnotežene i jedinstvene autorske vizije provučene kroz prizmu žanra. Pred vama su dela koja se inteligentno obračunavaju sa žanrovskim načelima i filmovi koji ne beže od konfrontacije, nikoga ne ostavljajući ravnodušnim.
Kada su kritičari okupljeni oko francuskog časopisa Cahiers du cinéma pedesetih godina 20. veka uspostavili izraz „politika autora“, pre svega su se oslanjali na reditelje koji su stvarali žanrovske filmove u holivudskom studijskom sistemu: Alfred Hičkok, Nikolas Rej, Hauard Hoks, Džeri Luis i drugi. Najčešće su upravo žanrovski filmovi polazna tačka putovanja svakog filmofila, oni pokreću prvu ljubav prema filmu, i vode ka daljem istraživanju jedinstvenih svetova koje magija kinematografa pruža. U poslednjih nekoliko godina, na Festivalu autorskog filma prikazani su „Granica“, „Sirovo“, „Bacurau“, „Parazit“, „Klimaks“ i druga dela koja se inteligentno obračunavaju sa žanrovskim načelima, dela koja ne beže od konfrontacije, nikoga ne ostavljajući ravnodušnim. U želji da nastavimo ovu tradiciju, ali i da uspostavimo komunikaciju sa širokim spektrom raznovrsne publike, ove godine osnivamo novi program pod nazivom Sirovo. Žanrovski autorski film, koji će predstavljati subverzivne, hrabre, sulude, neuravnotežene i jedinstvene autorske vizije provučene kroz prizmu žanra. Čast da otvori ovu selekciju ima veliki majstor provokacije Pol Verhoven, autor filmova „Totalni opoziv“ „Niske strasti“, „Showgirls“, i „Svemirski vojnici“ sa svojim novim ostvarenjem „Benedeta“, u kom prisustvujemo strasnoj ljubavnoj vezi između časnih sestara u doba kuge u 17. veku. Još jedan velikan, pionir specijalnih efekata i dobitnik dva Oskara Fil Tipet, koji je vrhunac svog stvaralaštva dostigao na kultnim „Ratovima zvezda“, „Robokap“ i „Park iz doba Jure“, nakon više od 30 godina završio je svoje eksperimentalno stop-motion remek-delo „Ludi Bog“. Dobitnik ovogodišnje glavne nagrade na festivalu u Lokarnu „Osveta je moja, svi ostali plaćaju kešom“ indonežanskog reditelja Edvina, u isto vreme je omaž i dekonstrukcija azijskih kung-fu filmova iz osamdesetih, kroz priču o impotenciji glavnog junaka. Francuski reditelj Bertran Mandiko, svetskoj publici poznat zbog svog dugometražnog prvenca „Divlji dečaci“, smešta radnju u distopijsku budućnost u kojoj su samo žene opstale na nepoznatoj planeti u naučno-fantastičnom kemp vesternu „After Blue (Nečisti raj)“. U post-almodovarskom maniru, španski reditelj debitant Čema Garsija Ibara predstavlja bizarnu i veoma autentičnu mešavinu popularne kulture i društvene kritike provučenu kroz teorije zavere u filmu „Sveti duh“. Islanđanin Valdimar Johanson, takođe debitant, porađa tajanstveni hibrid deteta i domaće životinje u horor bajci „Jagnje“, koja je već prikupila brojna priznanja – od Nagrade za originalnost na Kanskom festivalu, do velikog uspeha gledanosti u bioskopima u SAD.“
Z. J.