Nedavno je u Beogradu završeno snimanje kratkog igranog filma „Poslednji dan na Zemlji“, po scenariju i u režiji Rajka Radovića. U pitanju je koprodukcija Srbije, SAD i Mađarske koja je snimljena, eto jedne zanimljivosti, kamerom koju je koristio čuveni reditelj Vim Venders. U pitanju je distopijska priča koja počinje slučajnim susretom žene i muškarca u kafiću, da bi kulminirala Apokalipsom.
Reditelj/scenarista Rajko Radović o svom filmu kaže: „Poslednji dan na Zemlji spaja duge kadrove Orsona Velsa i Maksa Ofulusa sa godarovskim stavom prema ženama i karpenterovskim osećajem za horor u prirodnim elementima – vazduhu, magli…. A sve je prožeto onim što podjednako pogađa sve ljude na svetu – globalnim otopljavanjem“.
Rajko Radović je režiju diplomirao u Londonu, a poslediplomske studije je završio u Montrealu. Glavne uloge u njegovom filmu tumače Milica Stefanovic i Igor Benčina. Direktor fotografije Nenad Mladenović je producirao film (Nenadfilm LLC). Scenografija je delo Nikole Nikolića, a kostimi Tatjane Zdiare. Miroslav Lakobrija je radio maske i specijalne efekte. „Poslednji dan na Zemlji“ je snimljen u YU biznis centru na Novom Beogradu.
Nenad Mladenović, glavni producent i direktor fotografije ovog nesvakidašnjeg filmskog poduhvata, ističe da je u pitanju međunarodna produkcija koja se bavi temom od globalnog značaja. „U scenariju je ona stara i bezmalo banalna žanrovska tema boy meets girl provučena kroz orginalnu distopijsku prizmu dolazeće kataklizme“, ističe Mladenović. „U tom smislu, rekao bih da se ovde radi o zanimljivoj konstrukciji ili preciznije dekonstrukciji žanra“. Ekipa je svesno odabrala „starinski“ način snimanja – korišćena je filmska traka i super šesnaestomilimetarska kamera koju je svojevremeno koristio čuveni Vim Venders. Mladenović dodaje: „Bukvalno sam farbao kadrove živim bojama tipičnim za mjuzikl, a kao kontrapukt mraku nadolazeće Apokalipse“.
„Poslednji dan na Zemlji“ je trenutno u postprodukciji, a vreme i mesto svetske premijere biće naknadno objavljeni.
Foto: Spasa Dakić
Tekst: Đ. B.