Aleksandar Reljić, autor zapaženog dokumentarnog filma „Enkel“ (Unuk), koji je ove jeseni osvojio i nominaciju za Prix Europe u kategoriji televzijskih dokumentarnih ostvarenja, za ovu priliku je izdvoji dva posebno mu draga domaća filma:
-Pored mnogih izuzetnih filmova jugoslovenske kinematografije, dva filma koja su na mene lično ostavila najjači utisak u životu bila su Okupacija u 26 slika Lordana Zafranovića i Pejzaži u magli Jovana Jovanovića. Okupacija u 26 slika je film koji je uticao na moje profesionalne ideje i životna interesovanja tokom novinarske karijere, u kojoj sam se najviše bavio ratnim temama na prostoru bivše Jugoslavije, a pre svega ratnim zločinima i međuetničkim odnosima, opterećenim nacionalnom mržnjom. Film Pejzaži u magli, sa svojom gotovo dokumentarističkom notom, rađen sredinom 80-tih godina, u velikoj meri je imao i jednu proročku dimenziju, s obzirom na činjenicu, kakvom su paklu bili izloženi i prepušteni mladi ljudi tokom devedesetih godina i kasnije, u celoj regiji. Ubijanje zbog mržnje prema drugom i drugačijem, kao i ubijanje urbanog jezgra na ovim prostorima, uvek su bile moje opsesije.
Zoran Janković