Dugometražni animirani film „Biberče“, autora Marka Milovića i u produkciji Delijus filma producentkinje Ivane Kostić, u završnoj je fazi razvoja. Projekat je podržan 2018. godine na konkursu Filmskog centra Srbije za sufinansiranje razvoja dugometražnih animiranih filmova.
Marko Milović je diplomirao filmsku animaciju i ima dugogodišnje iskustvo u radu na dugometražnim i kratkometražnim filmovima. Scenarista Periša Armuš Beli je inspirisan narodnom bajkom „Biberče“ nastojao da oživi avanture dečaka u savremeno doba. Arhetipske tačke su zadržane, dodat je originalni nastavak kojim je avantura dobila novu dimenziju. Film će biti rađen u kombinovanim tehnikama (stop-moušn sa lutkama i kompjuterska animacija). Izvršna produkcija Udruženje Animatika je obezbedila za fazu razvoja koncept art, storibord i vizuelna rešenja karaktera, kostima i scenografija. Lutke je uradila Mirela Srebrić, koja će snimati i biti glavni animator u tizeru, na kojem trenutno radimo i za koji verujemo da će biti dovoljno referentan i vizuelno bogat za buduće konkurse i nastavak rada na filmu.
Dečiji animirani film „Biberče“ je avantura u kojoj učestvuje dečija družina predvođena dečakom Biberčetom. Njihov zajednički cilj je spašavanje devojčice Sunčice od opakih, čovekolikih bića Kozlaka i Čaratana. Ovaj projekat je inspirisan narodnim umotvorinama koje je, kroz crtice i bajke, u svom proputovanju zabeležio Vuk Stefanović Karadžić („Biberče“, „Kozlaci“, „Čaratani“, „Mrčajevo“). Međutim, ovde su ti pojmovi provučeni kroz jedno novo ruho i date su im, pored starih, još neke osobine i mogućnosti. Ideja je sastavljena od sklopa arhaičnih pojmova, koji čine originalnu priču. Opisi, koje je u svojim crticama dao Vuk Karadžić za likove Kozlake i Čaratane, su veoma šturi i upravo to daje mogućnost da se njihovi likovi karakteri nadograde.
Avantura se većinom dešava u imaginarnom prostoru, u stripu. Taj prostor bi bio filmskim jezikom odvojen od stvarnog sveta u kojem živi Biberče, time što bi scene koje se dešavaju u stripu (imaginarnom prostoru) bile bogatije i živopisnije kada su boje i okoliš u pitanju, nego one u stvarnom svetu. Time bi se postiglo vizuelno i psihološko razgraničenje između Biberčetove stvarnosti i imaginacije. Flora i fauna u stripu biće u totalnom kontrastu naspram sivih tonova kojima bi bila predstavljena, Biberčetova stvarnost. Obično su stripovi crno-beli, a realnost šarena, ali u ovom filmu ta konvencija će biće promenjena i upravo tom promenom, akcentovaće se dečija mašta i potreba za avanturom.
Đ. B.