Sufinansiranje proizvodnje domaćih dugometražnih dokumentarnih filmova

Komisija Filmskog centra Srbije, u kategoriji Sufinansiranje proizvodnje domaćih dugometražnih dokumentarnih filmova, radila je u sastavu Miloš Škundrić (predsednik), dr Ivana Кronja, Ivan Jović, Đorđe Kaćanski i Boban Stefanović i donela Predlog koji je usvojii Upravni odbor FCS-a. Na konkurs je ukupno prijavljen 27 projekat, a podržano je šest.

„Jedna umiruća zvezda“
Rediteljka: Tea Lukač
Produkcija: Mali Budo
Iznos: 5.5 miliona RSD

Iz obraloženja Komisije: Film „Jedna umiruća zvezda” po scenariju Dimitrija Vojnova i u režiji Tee Lukač je jedinstvena filozofsko-filmska studija o naučno-fantastičnom (SF) žanru u domaćoj kinematografiji i njegovom smeštanju u kontekst socijalnih i političkih promena u SFRJ… Projekat je prethodno podržan na razvojnim konkursima Filmskog centra Srbije i programa MEDIA Kreativna Evropa i sada je u potpunosti spreman za fazu produkcije.

„Div junak“
Reditelj: Vladimir Milovanović
Produkcija: Propaganda film
Iznos: 3.25 milona RSD

Iz obraloženja Komisije: Projekat „Div junak“ po scenariju i u režiji Vladimira Milovanovića je priča o poslednjoj bici dvojice 90-godišnjih partizanskih veterana koji nastoje da sačuvaju Memorijalni kompleks „Boško Buha” od uništenja nakon privatizacije zemljišta na kom se nalazi… Projekat je prethodno podržan na konkursu FCS-a u kategoriji sufinansiranje razvoja projekata domaćeg dugometražnog filma i Komisija nalazi da je ovaj kvalitetni projekat sada dozreo za neposrednu realizaciju.

„Na vodi i hljebu“
Rediteljka: Koštana Banović
Produkcija: Frakcija
Iznos: 1.75 miliona RSD

Iz obraloženja Komisije: Po scenariju i u režiji Koštane Banović, projekat filma „Na vodi i hljebu” nastoji da, u ritmu rada i molitve, prati materijalne prakse vere i njene fizičke, taktilne doživljaje. Protagonista filma je slepa mlada devojka koju pratimo prvo kao iskušenicu a zatim i kao monahinju, u jednom od najosamljenijih manastira na Skadarskom jezeru, u Crnoj Gori… Već u ovoj fazi je obezbeđeno i dokumentovano učešće na brojnim festivalima u Evropi…

„Taj zvuk u visini“
Reditelj: Srđan Keča
Produkcija: Non-aligned films
Iznos: 4.75 miliona RSD

Iz obraloženja Komisije: Projekat „Taj zvuk u visini” po scenariju i u režiji Srđana Кeče je priča o grupi naučnika koji u nepristupačnom i neistraženom delu Sahare vreme provode u potrazi za odgovorima o klimatskoj istoriji i velikim seobama ljudi, dok noću do njih, sa radija, dolaze vesti iz dalekog sveta… Autorski deo projekta, kao i producentski sada su kompletni i Komisija pohvaljuje napore producenta da u odnosu na obrazloženje sa prethodnog konkursa znatno unapredi projekat…

„Rečni monitor Drava“
Reditelj: Nikola Lorencin
Produkcija: Krater studio
Iznos: 4 miliona RSD

Iz obraloženja Komisije: Film „Rečni monitor Drava” po scenariju i u režiji Nikole Lorencina je igrano-dokumentarni film koji kroz sudbinu jednog broda rečne mornarice i njegove posade govori o istoriji Kraljevine Jugoslavije u odsudnim trenucima raspada države i početka Drugog svetskog rata… Priloženi su kvalitetni testovi animacija koji obećavaju svetski nivo kvaliteta, a učešće Zastava filma, koji je ovde koproducent, doprineće zaokruženju ovog projekta u njegovim konkretnim vojnim produkcionim potrebama…

„Kako nisam upoznala Zoju“
Reditelj: Nenad Mikalački
Produkcija: Druid film
Iznos: 2 miliona RSD

Iz obraloženja Komisije: Film „Kako nisam upoznala Zoju” po scenariju Jelene Marjanović, u režiji Nenada Mikalačkog, opisuje borbu roditelja za sopstveno dete vođenu protiv zastarelog zdravstvenog sistema u Srbiji. Kao posledica ove borbe, nažalost prekasno, donet je „Zojin zakon”, tj. Zakon o prevenciji i dijagnostici genetičkih bolesti. Projekat donosi društveno izuzetno značajnu, ali pre svega autentičnu i potresnu ljudsku priču, koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim…

Kompletan tekst Odluke pročitajte ovde.

Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta

Komisija Filmskog centra Srbije, u kategoriji Sufinansiranje proizvodnje domaćih eksperimentalnih filmova i video arta u sastavu: Jelena Angelovski (predsednica), Ivan Ikić, Petar Jakonić, Dušan Ivanović i Dragan Petrović (članovi), donela je predlog кomisije o izboru projekata. Upravni odbor FCS-a potvrdio je predlog. Na konkurs je prijavljeno ukupno 22 projekta, a odabrano je sedam.

„Bili jednom GEFF i njegovi odjeci“ (esejistički eksperimentalni film)
Autor: Miroslav Bata Petrović
Produkcija: Fiks fokus
Iznos u RSD: 1.270.000

Iz obrazloženja Komisije: GEFF je bio žanr film festival, koji je prvi put organizovan u Zagrebu početkom šezdesetih godina XX veka… Ambiciju da se filmom obeleži era GEFF-a Кomisija prepoznaje kao ambiciju dostojnu podrške, jer promoviše anti-film kao autentični avangardni filmski pokret sa ovih prostora.

„Simfonija Detelinare“ (eksperimentalni film)
Autor: Miloš Tomić
Produkcija: Kuda.org
Iznos u RSD: 1.300.000

Iz obrazloženja Komisije: Višegodišnji istraživački poduhvat autora Miloša Tomića realizovan u nizu filmskih muzičkih dnevnika ukazuje na posvećen i temeljan pristup jedinstvenog projekta prepoznatog kod domaće i međunarodne publike i profesionalaca iz različitih umetničkih praksi. Predstojeće eksperimentalno kratkometražno ostvarenje u najužem smislu predstavlja kompoziciju različitijih zvukova i melodija, nastalih iz svakodnevnih životnih navika stanovnika živopisnog novosadskog kvarta Detelinare.

„Konsonanca“ (video art)
Autor: Miroslav Sretenović (Izvanredni Bob)
Produkcija: Ground
Iznos u RSD: 1.400.000

Iz obrazloženja Komisije:  Predstavljen kao sveobuhvatni event experience kreiran u vidu vizuelnog spektakla, projekat kombinuje revolucionarne tehnologije, digitalne efekte, mehaničke, elektronske i manuelne. Tehno kultura zauzima centralno mesto kao nova religija, te autor sprovodi vid religijskog obreda kroz koreografiju, instalaciju, koncert, dovodeći do masovne procesije.

„Uploaded Memories“ (eksperimentalni film)
Autor: Igor Toholj
Produkcija: Zero produkcija
Iznos u RSD: 1.030.000

Iz obrazloženja Komisije: Zanimljivije od odgovora na pitanje Kako bi mašina sama izmontirala film? bi bilo dobiti odgovor na pitanje Kako algoritam tretira naša sećanja?, a precizno razrađene autorska i tehnološka eksplikacija, kao i veliko iskustvo autora u eksperimentalnom filmu i kratkim formama, obećavaju da ćemo na kraju i dobiti odgovore na ova intrigantna pitanja i uroniti u subjektivni svet sećanja i uspomena, vođeni objektivnom rukom algoritma.

„Prašina“ (video art)
Autor: Filip Markovinović
Produkcija: Mafin – Filip Markovinović PR
Iznos u RSD: 750.000

Iz obrazloženja Komisije: Materijal nosi informaciju o ličnoj porodičnoj istoriji samog autora i autor ga koristi za reinterpretaciju ličnog doživljaja delova svoga sećanja koje ove sekvence predstavljaju, sa posebnim fokusom na mogućnost pamćenja i sagledavanja objektivne slike o proteklom vremenu, naročito kako autor navodi Jugoslavije, zemlje u kojoj sam rođen, a koja više ne postoji, kao ni sistem vrednosti u kom sam vaspitavan, a koji se raspao usled nebrige i neadekvatnog čuvanja.

„Bila sam u poseti“ (alternativni film)
Autorka: Jelena Marković
Produkcija: Dart film & video
Iznos u RSD: 1.050.000

Iz obrazloženja Komisije: Prikazujući atmosfere urbanih svakodnevnih rutina, kroz koje glavna junakinja prolazi, pomešane sa kadrovima pripremanja hrane, karakterističnim za novi žanr videa sa socijalnih mreža, autorka ispituje graničnu formu između igranog i eksperimentalnog filma, prikazujući filmskim sredstvima psihičko stanje svoje junakinje, njene snove i maštanja o nekom drugom i drugačijem životu, potpuno različitog od onoga koji živi.

„Pokladni utoraк“ (alternativni film)
Autorka: Aleksandrija Ajduković
Produkcija: Talas film
Iznos u RSD: 1.200.000

Iz obrazloženja Komisije: Predviđena struktura filma sačinjena je od pet celina formiranih na osnovu materijala koji beleži manifestacije u homoljskom selu Vukovcu, karnevala u Veneciji i Rijeci, običaja u okolini Čačka, zaključno sa poslednjim danom maskenbala u Kotoru. Primarnoj strukturi inkorporirani su arhivski snimci sa istorijskim prikazima maškara i maskenbala iz regionalne baštine.

Kompletan tekst Odluke pročitajte ovde.

Đorđe Bajić